Maandagavond van 19:00- 20:00

In het eerste half uur de warming-up, waarbij het tempo steeds verder wordt opgevoerd. Daarna volgen in het tweede half uur de oefeningen.

Zowel de warming-up als de oefeningen worden gegeven op muziek. Spieroefeningen worden afgewisseld met dansbewegingen. Dit zorgt voor een plezierige en ontspannen manier van inspannen.

In de warming-up komen allerlei bewegingsvormen aan de beurt. Vaak in de vorm van low en high aerobics, maar ook streetdance, afrikaanse dans, thaibo, en latin aerobics (lijkt op zumba) komen aan bod. Voor de oefeningen wordt gebruik gemaakt van allerlei technieken o.a. Pilatus, Stretching, BBB-lessen (buik-billen-benen), Oefeningen met dynabands (grote elastieken), Banken (steps-oefeningen), Circuittraining (om-en-om spieroefeningen en conditieoefeningen), Themalessen (rugspieren, buikspieren, nekklachten, enz.).

Na een uurtje heb je dus zowel aan je conditie als aan je spierontwikkeling gewerkt.

Waarom meedoen met onze work-out aerobics?

We hebben een gezellige groep, we zwoegen samen, we lachen samen en voelen ons na afloop ook samen voldaan. Het in groepsverband trainen werkt zeker stimulerend. De groep is absoluut niet prestatiegericht; we trainen om er fitter van te worden, niet om een prestatie neer te zetten.

De groep staat onder leiding van Janet Dales, een gediplomeerde en KNGU-gecertificeerde docente. Janet volgt diverse keren per jaar bijscholingen om alle nieuwe trends en ontwikkelingen te leren en in de lessen te gebruiken.

UITNODIGING: Neem je sportschoenen, een sportbroek en shirt mee en kom een keer langs om het eens uit te proberen. (eerste twee keer gratis)